میوه های عضله ساز!

وقتی صحبت از افزایش عضله می شود، پروتئین فاکتور بسیار مهمی است یعنی برای عضله سازی بیشتر از پروتئین استفاده میشود. درست است که میوه ها جزو گروه غذایی نیستند اما به این معنی نیست که برای‌ عضله سازی مفید نمی باشند. میوه ها به دلیل غلظت ریزمغذی ها، آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات های مفید، نقش مهمی در رشد عضلات دارند.

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از آهن و ویتامین C است و برای عضله سازی بسیار مفید می باشد. آهن برای رشد عضلانی بسیار مهم بوده، همچنین ویتامین C پیش ساز کلاژن است. به طور معمول، کلاژن از منابع حیوانی بدست می آید و همین علت توت فرنگی را به میوه ای بسیار مهم برای گیاهخوارانی تبدیل می کند که به دنبال داشتن ماهیچه های قوی و بدون چربی هستند.
بزرگترین مزیت توت فرنگی کم کالری بودن آن است. توت فرنگی دارای کربوهیدرات کم با مقدار زیادی فیبر هست. این بدان معنی است که احساس سیری ایجاد می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان بالایی دارد که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند.

آووکادو

آووکادو یکی از میوه‌های پرکالری و چرب است، البته با توجه به اینکه این چربی‌ها از نوع خوب و غیر اشباع هستند.
به ندرت اتفاق می افتد که یک میوه مثل آووکادو دارای سطوح بالایی از چربی باشد. آووکادو همچنین دارای محتوای فیبر بسیار غنی یعنی حدود 4.5 گرم در نصف خود می باشد. نصف آووکادو به طور معمول حاوی 109 کیلو کالری و سرشار از ویتامین‌های بسیاری از جمله k, b6, E می باشد‌

خرما

خرما دارای مواد مغذی فوق العاده ای است و نباید توسط کسانی که می خواهند سطح تناسب اندام خود را افزایش دهند نادیده گرفته شود.
خرما به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد یکی از معدود میوه ها با مقدار بسیار زیادی پروتئین است، خرما یک انتخاب واضح برای عضله سازی می باشد. همچنین خرما برای بینایی و درمان آلرژی و همچنین سلامت استخوان ها و سیستم عصبی مفید است.

سیب

از دیگر میوه های مناسب برای عضله سازی سیب است، یک آنتی اکسیدان قوی که در سیب یافت می شود کوئرستین است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. همچنین به بهبود استقامت و بهبود ریکاوری عضلات کمک می کند.

انگور

انگور دارای یک آنتی اکسیدان قوی به نام رسوراترول است. برخی از مطالعات نشان داده اند که این آنتی اکسیدان می تواند به بهبود سطح تستسترون کمک کند. برای یک بدنساز، سطح تستسترون بیشتر به معنای بهبود ترکیب عضلانی بدن است.

انبه

از دیگر میوه های مناسب برای عضله سازی انبه است ، انبه میوه ای است که ویتامین C بسیار بالایی دارد و به تقویت سیستم ایمنی و سنتز کلاژن کمک می کند. علاوه بر این، برگ های انبه همراه با کورستین به کاهش آسیب عضلانی و بهبود ریکاوری کمک می کند و جزو میوه های مناسب برای عضله سازی می باشد.

موز

موز دارای کربوهیدرات و فروکتوز و سرشار از پتاسیم، ویتامین C و منیزیم می باشد که تمامی آنها برای حجیم کردن و تقویت عضلات حیاتی هستند. به علاوه، موز حاوی آنزیمی به نام بروملین است که باعث افزایش تستسترون میگردد.

هلو

هلو سرشار از فیبر است که برای بدنسازان گزینه بسیار خوبی می باشد. اگر می خواهید سطح پتاسیم خود را افزایش دهید هلو میوه ای عالی است که می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. هلو همچنین دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی است که به کاهش التهاب کمک می کند.

پرتقال

پرتقال مانند هندوانه میوه ای عالی برای آبرسانی است. آنها دارای مقدار زیادی آب هستند و پتاسیم بالایی دارند. پتاسیم یک ماده مغذی ضروری که به تنظیم تعادل هیدراتاسیون کمک می کند. همچنین، سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی و افزایش سنتز کلاژن کمک می کند.

پیمایش به بالا