باشگاه آموزش پیلاتس در کرمان

روزهای زوج از ساعت 9 الی 10:15 صبح زیر نظر خانم عامری مربی درجه یک انجمن پیلاتس ایران

اطلاعات بیشتر: 09135875121 – 32469484-034

مقدمه

قصد دارید یک رشته ورزشی جدید را دنبال کنید که به صورت همزمان انعطاف پذیری، قدرت و سلامتی بدن را افزایش دهد و به کاهش دردهای جسمانی کمک کند؟ پیلاتس گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود. این ورزش نه تنها توان عضلانی را افزایش می‌دهد و به بهبود فرم بدن کمک می‌کند، بلکه نقش بسیار مهمی در بهبود سلامتی و درمان بیماری‌ها دارد.

بانوان می‌توانند ورزش پیلاتس را به صورت تخصصی دنبال کنند و منتظر نتایج شگفت انگیز آن باشند‌. ممکن است این ورزش در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. اما به محض انجام تمرینات و دریافت برنامه ورزشی، متوجه فواید بی‌نظیر آن خواهید شد. به عنوان مثال، پیلاتس کم هزینه‌تر از سایر رشته‌های ورزشی است. این ورزش نزدیک به ۱۰۰ سال است که ابداع شده و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پیلاتس، این است که با محدودیت خاصی همراه نیست. یعنی شما می‌توانید بدون توجه به سن، جنس، وضعیت سلامتی و تناسب اندام، برای انجام دادن تمرینات پیلاتس اقدام کنید. در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره پیلاتس بانوان و فواید انجام آن توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیلاتس چیست؟

یک ورزش فوق‌العاده‌ای برای بدن و روان است و انواع مختلفی دارد. شاید به‌تازگی وارد دنیای تناسب اندام و فیتنس شده‌اید و می‌خواهید بدانید دقیقا ورزش پیلاتس چیست و انواع آن کدامند؟ شاید تنوع تمرینات پیلاتس برای‌تان گیج‌کننده باشد. اما اصلا نیازی به نگرانی نیست. در این مطلب قرار است به زبانی ساده همه چیز را درباره پیلاتس و تفاوت بین انواع آن‌ را به شما بگوییم.

یکی از ورزش‌هایی که امروزه به صورت قابل توجهی طرفداران بسیاری پیدا کرده؛ ورزش پیلاتس است. ورزش پیلاتس به یکی از ورزش‌های پرطرفدار بویژه در میان بانوان تبدیل شده و بسیاری از افراد دوست دارند حرکات پیلاتس را یاد بگیرند و تاثیر آن را بر بدن خود بدانند، همچنین این ورزش یکی از ورزش‌هایی است که برای درمان اعضای مختلف بدن استفاده می‌شود و علاوه بر آن تاثیر شایانی بر خوش فرم شدن بدن و کم کردن وزن دارد. پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی گفته می‌شود که بر بدن و ذهن ورزشگار تأثیر مثبت گذاشته و ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام بدن، عمیق ترین عضلات بدن را مورد هدف و فشار قرار می‌دهد.

تمرینات پیلاتس عبارت است از تلاش برای تمرکز فکر و درایت فرد بر روی عضلات بدن و چگونگی و عملکرد آنهاست. به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات، ذهن انسان، بدن را بهتر درک می‌کند و آن را توانمندتر و متعادل تر می‌سازد. همچنین حرکات پیلاتس عضلات و مفاصلی را مورد هدف قرار می‌دهد که در فعالیت‌های روزانه درگیر هستند، مانند: نشستن، راه رفتن، حمل کردن بار، خم وراست شدن. پیلاتس حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می‌دهد که مانع بروز صدمات ورزشی گردد. پیلاتس یک روند بازگشت به زندگی طبیعی است و اصولاً با هر آنچه غیرطبیعی است منافات دارد. سیستم ورزشی امن و معقولی است که به شما کمک می‌کند نسبت به خود شناخت بیشتر و بهتری پیدا کنید. متأسفانه شیوه زندگی و عادت‌های نادرست باعث بروز ناهنجاری‌های مختلف به ویژه در نوجوانان و جوانان شده و روز به روز به تعداد افرادی که از ساختار طبیعی بدن فاصله می‌گیرند و دچار عارضه‌های مختلف جسمی و روانی اعم از استرس، سردرد، دردهای گردنی، کمری و… می‌شوند، افزوده می‌شود.

ورزش پیلاتس

پیلاتس ورزشی است که بر روی جسم و ذهن همزمان تاثیر دارد و اکثر افرادی که پیلاتس کار میکنن اظهار میکنن که پیلاتس علاوه بر تامین سلامت جسم بر آرامش ذهن و روح آنها هم تاثیر بسزایی داشته است. پیلاتس ورزشی ست بدون جهش پرش و طی مسافت که براساس رعایت هشت اصل به تامین قدرت تعادل و انعطاف بدن کمک میکند. همچنین ورزش پیلاتس یک ورزش کششی عالی با خاصیت درگیر کردنِ جسم و ذهن است. این ورزش برای تقویت میان تنه در بدن بسیار مؤثر است. تمرینات ورزش پیلاتس در بهبود آمادگی جسمانی کلی بدن و کنترل ذهن نیز تأثیر به‌سزایی دارد. پیلاتس مانند یوگا بر تعادل و انعطاف‌پذیری تمرکز دارد. در این ورزش احتمال آسیب‌دیدگی بسیار کمتر از سایر ورزش‌های شدید است.

تاریخچه پیلاتس

پیلاتس نخستین بار توسط یوزف پیلاتس، که متولد سال ۱۸۸۰ در آلمان بود، طراحی شد. کنترل لوژی یا علم کنترل بدن نامی ست که ژوزف پیلاتس بر روی روش تمرینی که طراحی و ابداع کرده بود گذاشت که بعد از فوت وی پیروان او به رسم احترام به بنیانگذار این رشته ورزشی اسم این روش تمرینی را پیلاتس گذاشتند وی اعتقاد داشت که همیشه ذهن و جسم بصورت گسسته با هم در ارتباط هستند و سلامت آن‌ها بر روی یکدیگر تاثیر گذار است، لذا ورزشی ابداع کرد که سلامت هر دو را مد نظر داشته باشد برای همین حرکات پیلاتس برای افزایش تمرکز ذهن و قدرت جسم در کنار یکدیگر طراحی شده اند.

او در دوران جوانی با بسیاری از شیوه‌ها و روش‌های تمرین فیزیکی و نرمش بدنی که در آن دوره در دسترس بودند آشنایی پیدا کرده بود، و از این روش‌ها برای توسعه کنترلوژی بهره برد. روشی یوزف پیلاتس ابداع کرد با روش‌های سنتی همچون «ورزش‌ها و تمرینات اصلاحی» یا «ژیمناستیک طبی» که توسط پهر هنریک لینگ مورد توجه قرار گرفته بودند، در ارتباط بود.

ورزش پیلاتس

فواید ورزش پیلاتس

  1. عضله سازی خوب با بالا بردن قدرت عمومی بدن فرم دهی به عضلات، بالا بردن تعادل بدن و افزایش انعطاف عضلات از مزایای تمرینات پیلاتس میباشد
  2. با پیلاتس کاهش سایز محسوس را تجربه خواهید کرد
  3. با پیلاتس سلامت عمومی بدنتان افزایش پیدا کرده و سلامتی رو به خودتون هدیه میدهید
  4. با پیلاتس اکثر ورزشکارانی که مشکلاتی در زمینه کمر درد، زانو درد، مشکل عضلانی و اسکلتی که در سایر اعضا بدن داشتن با انجام مستمر تمرینات پیلاتس کاملا مشکلشون کنترل شده است
  5. در نتیجه با انجام مستمر تمرینات پیلاتس میتوانید بدنی سالم، ذهنی آرام، اندامی متناسب، خوش فرم، قوی و منعطف را به خود هدیه دهید
ورزش پیلاتس

ابزارهای مورد استفاده در ورزش پیلاتس

این رشته ورزشی نیازی به تجهیزات ورزشی پیچیده و دستگاه‌های گران قیمت ندارد. به همین دلیل، ورزش پیلاتس در منزل نیز انجام می‌شود و حضور در باشگاه ضروری نیست. می‌توانید با خرید برخی وسایل ورزشی ساده، تمرینات پیلاتس را انجام دهید. برخی از این تجهیزات شامل موارد زیر هستند.

  1. وزنه
  2. کش پیلاتس
  3. کش لوپ
  4. چوب
  5. توپ کوچک
  6. توپ بزرگ
  7. فوم رولر
  8. رینگ

ابزار به انجام قدرتی تر و کامل تر حرکات کمک میکنند و در افزایش قدرت تعادل و انعطاف عضلات و پیشرفت ورزشکار تاثیر مثبت دارد.

امروزه پیلاتس در دنیا به عنوان ورزش پایه و مادر برای سایر رشته های ورزشی معرفی می شود و اکثر ورزشکاران حرفه ای از جمله رونالدو، تنیسور ها و سلبریتی ها با پیلاتس تناسب اندام خود را حفظ می کنند و آسیبهای بدنی شان را با سرعت بیشتری درمان میکنند.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره پیلاتس بانوان توضیح داده شد. این ورزش یک رشته عالی برای بانوان است که به حفظ قدرت بدن و سلامتی آن‌ها کمک می‌کند. تمرینات پیلاتس بسیار متنوع هستند و برای ورزشکاران مبتدی یا حرفه‌ای مناسب می‌باشند. البته نکته مهم این است که به شکل خودسرانه برای انجام دادن این تمرینات اقدام نکنید. زیرا ممکن است عضلات و مفاصل بدن شما آسیب ببیند.

پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این تمرینات و دریافت یک برنامه ورزشی کامل، با مربیان این مجموعه مشورت کنید. مربیان باشگاه آموزش پیلاتس در کرمان اطلاعات کاملی درباره مزایا و معایب این حرکات در اختیار شما قرار می‌دهند تا با آگاهی کامل به سراغ این رشته ورزشی بروید.

پیمایش به بالا